V historicky prvním ročníku jsme dohromady obdrželi 93 přihlášek v 6 kategoriích. Do samotného finále se dostalo 21 projektů. Tady je přehled jejich finálového umístění:
Nejlepší sportovní inovace
1. Mobilní aplikace Sparta (AC Sparta Praha)
2. Udržitelné medaile Street Floorball League (Český florbal)
3. Run Tour - virtuální běžecká série (VMLY&R)
3. Radiožurnál Sport (Český rozhlas)
O vítězi:
Mobilní aplikace je unikátní v tom, že je napojena na digitální CRM systém Sparta iD. Cílem bylo poskytnout maximální servis a komfort pro fanoušky od možností si individuálně zvolit, jaký typ informací chce fanoušek dostávat, přes nákup jednorázových vstupenek na utkání nebo produktů na sparťanském e-shopu, až po implementovanou digitální permanentku. Aplikace má přes 30 tisíc stažení a je zdrojem 60 % návštěv ticketingového portálu a 40 % nákupů na něm.
Nejlepší projekt s nízkým rozpočtem
1. -
2. Sociální fond (Florbal Židenice)
3. Česko-ukrajinský sportovní slovník (Česká obec sokolská)
3. 160 let Sokola (Česká obec sokolská)
O nejlépe hodnoceném projektu:
Sociální fond Florbalu Židenice pomáhá dětem z řad současných i nových členů, které pochází ze sociálně slabších či znevýhodněných rodin v tom, aby si mohly i nadále plnit své sportovní sny.
Pozn. První místo v této kategorii se porota rozhodla v souladu s pravidly Sport Alive Awards nevyhlásit z důvodu toho, že v této kategorii neidentifikovala výjimečný projekt na úrovni vítězů v ostatních kategorií.
Nejlepší sportovní obsah
1. Czechteam.tv (Český olympijský výbor)
2. Livestream "24h pro Ukrajinu" (AC Sparta Praha)
3. Sparta vzdává hold (Go4Gold)
O vítězi:
Financování ČOV se odvíjí mimo jiné od počtu diváků a popularity olympijských her v jednotlivých zemích. Proto pro OH v Pekingu ČOV koupil historicky poprvé TV práva na samotný obsah ze sportovišť. Mohl tak do digitálního prostoru dosta videa, která standarní media v digitálu nedistribuovala.
Obsah byl unikátní rozsahem a zameřením na různé cílové skupiny a spojení s týmem. Lidé se dostali tam, kam se media nedostanou. 60% obsahu bylo vytvořeno před samotnými hrami. Obsah z olympijských her byl přímo z týmu bez prostředníků.
V rámci OH Tokio bylo vytvořeno 39 pořadů čítajících cca 600 epizod v celkové délce 6720 minut. Pro OH Peking bylo vytvořeno 26 pořadů čítající cca 649 epizod v celkové délce cca 5 160 minut. Každý 5. Čech věděl, že existuje czechteam.tv a dokázal ji ve výzkumu identifikovat.
Platforma czechteam.tv se tak stala jedním z klíčových revenue streamů a stáhla pod sebe mediální rozpočty partnerů, které by jinak šly do media housů a televizních stanic.
Nejlepší projekt města či kraje
1. Olympiáda dětí a mládeže (Olomoucký kraj)
2. Projekt Na hřišti to žije! (Město Příbram)
3. Projekt Sport22!!! (Statutární město Ostrava)
O vítězi:
Olympiáda dětí a mládeže je republiková soutěž krajských výprav, která se koná každoročně od roku 2003 a je určena mladým sportovcům ve věku od dvanácti do šestnácti let, v kategoriích mladších a starších žáků a žákyň. Sportovcům navozuje atmosféru opravdových olympijských her. Mladí účastníci nejsou ochuzeni o zapálení olympijského ohně, slavnostní ceremoniály, soužití v olympijské vesnici nebo složení olympijské přísahy.
ODM je společným projektem pořadatelského kraje a Českého olympijského výboru a odehrává se v dvouletých cyklech a střídá se jejich letní a zimní podoba. V letošním roce připadlo pořadatelství na Olomoucký kraj.
Na akci se soutěžilo ve 20 různých sportech, 73 disciplínách na 34 sportovištích. Celkem v šesti městech závodilo 3 539 sportovců ze 14 krajů ČR. Obrovskou motivací jsou pro mladé sportovce reprezentanti v jednotlivých sportech, kterých do Olomouckého kraje dorazilo více než 120. Sportoviště a Olympijský dům navštívilo přes 25 000 fanoušků.
Nejlepší fanouškovský zážitek
1. Hokejový souboj univerzit (Hokejový souboj univerzit Brno)
2. Superfinále florbalu (Český florbal)
3. Olympijské festivaly Tokio a Peking (Český olympijský výbor)
3. 300. derby na Letné (AC Sparta Praha)
O vítězi:
Celodenní sportovní událost se spoustou doprovodného programu, soutěží a spousty dalších aktivit. Součástí programu jsou tzv. signature aktivity, které se prolínají každým ročníkem. Součástí akce i speciální webová aplikace, která slouží například k hlasování o hráči utkání a fanouškovským soutěžím.
Derby pořádají hokejové týmy HC MUNI z Masarykovy univerzity a VUT Cavaliers Brno, a to za podpory nejen svých domácích univerzit, ale v neposlední řadě i k nim patřících studentských spolků.
Veškerý výtěžek akce pak poputuje na zkvalitnění podmínek vysokoškolského hokeje v Brně, aby se mohla moravská metropole i dál pyšnit silnou univerzitní hokejovou tradicí.
Na loňské akci se organizátorům povedlo téměř vyprodat brněnskou Winning Group Arena s kapacitou 7700 míst a přineslo skutečně strhující atmosféru.
Nejlepší partnerská aktivace
1. Gambrinus Cup v šipkách (Plzeňský prazdroj)
2. Šťastný puk a Generali ČP (RAUL!)
3. Run Tour a Lidl (VMLY&R)
3. České veslování a Dobrý Anděl (České veslování)
O vítězi:
Gambrinus Cup je největší amatérský turnaj v šipkách a soutěží v něm 3 až 4 členné týmy. Gambrinus Cup se hraje turnajovým systém a má celkem tři fáze vrcholící velkým finále. Cílem projektu bylo zvrátit pokles prodejů piva Gambrinus v hospodách, tzn. vrátit pivaře do hospod, a posílit vnímání značky.
Gambrinus identifikoval populární sport, se kterým do té doby nespojila žádná velká značka a hlavně – dokonale se hodí k pivu. Projekt doručil značce fantastické výsledky. Do Gambrinus Cupu se zapojilo celkem 1484 týmů, skoro 6 tisíc hráčů a 422 hospod. Gambrinus zaznamenal nárůst prodejů o 39%. Po jediné kampani si Gambrinus se šipkami spojuje téměř jedna třetina lidí (29,1 %)!
Jsme velmi rádi, že se následující organizace, spojením s konferencí Sport Alive, rozhodly podpořit sdílení zkušeností a know-how v českém sportu. Děkujeme!