Témata na konferenci

10. 10. 2024čtvrtek 10. 10. 2024
Praha O2 universum

Byl letošní hokejový šampionát úspěšný i pro hokejové partnery?

V roce velkých sportovních událostí bylo domácí mistrovství světa v hokeji tou největší. Chystali se na to nejen organizátoři, ale také spousta velkých značek, které k vrcholné události nasměrovaly nemalé marketingové rozpočty. Některé značky byli v roli oficiálních partnerů akce, jiné v roli partnerů národního týmu a Českého hokeje. Jak se na šampionát v Česku připravovaly? Jak moc se jim podařilo propsat hokejová partnerství do své brandové a produktové komunikace? Jaká byla jejich aktivační strategie a jaké jsou jejich rady pro pořadatele dalších akcí? Diskuze zástupců firem investujících do sportu, kteří navíc patří k největším českým zadavatelům reklamy.
Hana Kovářová

Hana Kovářová

Výkonná ředitelka pro Strategii značky a komunikaci skupiny
Komerční banka
Speaker
Filip Šlampa

Filip Šlampa

Vedoucí úseku oddělení kampaní
Kaufland
Speaker
Martin Filip

Martin Filip

Head of Brand
Tipsport
Speaker
Filip Šuman

Filip Šuman

Moderátor

Sparta vs Slavia: Rivalové i hybatelé českého sportovního byznysu

Sparta a Slavia jsou dva největší klubové brandy v Česku, velcí rivalové, ale současně také tahouni českého sportu. Především díky práci obou těchto klubů zažívá český klubový fotbal svůj malý boom. Na letošní konferenci se proto objeví jejich zástupci v unikátní debatě nejen o aktuálním stavu nejvyšší fotbalové soutěže, ale také o své vlastní marketingové cestě – o tom, co mají společného, ale také budou diskutovat o věcech, které je odlišují.

Kamil Veselý

Kamil Veselý

Marketingový ředitel
AC Sparta Praha
Speaker
Jakub Splavec

Jakub Splavec

Ředitel strategické komunikace
SK Slavia Praha
Speaker
Tomáš Klečka

Tomáš Klečka

Moderátor

The Story of KSW – The Art of Fighting

From humble beginnings through large arenas to the biggest event in the modern MMA history. KSW has risen all the way to become a pioneer for MMA in Europe. KSW co-owner Martin Lewandowski will share the history of European no. 1 mixed martial arts promotion, just days before KSW 99 in Ostrava and five weeks before the monumental KSW 100 event and the 20th anniversary of the organization.

Martin Lewandowski

Martin Lewandowski

CEO & Co-Owner
KSW
Speaker

Jak funguje marketing nejprestižnější akce světa?

Olympijské hry jsou globálně nejhodnotnějším marketingovým aktivem v oblasti sportu. Ještě nikdy nebyl světový sportovní marketing ovlivňován z Česka tolik jako když se Jiří Kejval stal členem MOV odpovědným za olympijský marketing. Jak k marketingu OH aktuálně přistupuje MOV a jakými principy a hodnotami se snaží vábit největší komerční společnosti pro podporu olympijského hnutí a konkrétních projektů pro sportovce? Jak se historicky změnila pozice vyjednávání MOV o televizních a marketingových právech s tradičními partnery? Kam směřuje MOV a olympijské hry v dnešní digitální éře? A jak MOV připravil mimořádně povedené olympijské hry v Paříži? Unikátní otevřený pohled za oponu nejvyšších příček světového marketingu.

Jiří Kejval

Jiří Kejval

Předseda
Český olympijský výbor
Speaker

Jak se dělá fanouškovský zážitek světové úrovně?

Sport přináší jedinečné emoce a nejlepší z nich jsou ty, které můžeme sdílet s ostatními. Nejsilnější zážitky ale nemáme před obrazovkami televizí, počítačů nebo svých mobilů, nýbrž na stadionech a v arénách. Podívejte se, jak o fan experience přemýšlí ve Fandom Factory, společnosti, kterou oslovují organizátoři největších sportovních eventů na světě. Jaké jsou 4 pilíře sportovního zážitku? Jaké nové monetizační cesty otevírá práce s fan experience pro organizátory? Jaká je cesta z arény do digitálu?

Tadeáš Drahorád

Tadeáš Drahorád

Managing Partner
Go4Gold
Speaker

Lze ve 2 letech změnit sportovní organizaci?

Prezentace, která může inspirovat mnohé sportovní organizace. Český paralympijský výbor prošel v posledních letech výrazným restartem a předvedl rekordní posun. Do jeho vedení přišel Zbyněk Sýkory, který přinesl jasnou strategickou vizi, kterou se se svým týmem snaží důsledně naplňovat. V marketingové oblasti byl pro parasport nejdůležitější jeho repositioning směrem k veřejnosti, médiím a zejména komerčním partnerům. Jaké konkrétní kroky učinili a jaké to mělo výsledky? V prezentaci svou práci představí jak předseda ČPV, tak i jeho marketingová ředitelka.

Zbyněk Sýkora

Zbyněk Sýkora

Předseda
Český paralympijský výbor
Speaker
Tereza Eliášová

Tereza Eliášová

Ředitelka marketingu a médií
Český paralympijský výbor
Speaker

Když jedna kariéra po kariéře nestačí

Jakub Voráček je jeden z nejlepších hokejistů české historie. Odehrál přes tisíc zápasů v NHL, kde také získal mnoho individuálních cen. V roce 2010 se stal v dresu Česka mistrem světa. Neméně úspěšná je však i jeho kariéra po kariéře. Dlouhodobě ve své nadaci pomáhá lidem s roztroušenou sklerózou, je aktivní jako investor a během letošního světového šampionátu rovněž vystřelila jeho komentátorská kariéra. Co mu dal život a čas strávený v zahraničí? Co by poradil českému sportu? Jak reflektuje svou mimosportovní kariéru? Toto a spoustu dalších témat v unikátním rozhovoru.

Jiří Kalemba

Jiří Kalemba

Moderátor

Jak i klub z Pobaltí může lámat divácké rekordy v Eurolize?

Pokud je sportovní klub č. 1 v celé zemi basketbalový, musí za tím stát výjimečná práce. Domácí aréna pro 15 000 neustále vyprodaná a práce s fanoušky, která je srovnatelná s absolutní evropskou sportovní špičkou. Co stoji za tímto litevským zázrakem, který může být inspirací pro celý český sport. Výjimečná příležitost slyšet šéfa marketingu a komunikace, který se otevřené podělí o čísla a strategie tohoto unikátního klubu.

Ignas Vyšniauskas

Ignas Vyšniauskas

Head of Marketing and Communications
Žalgiris Kaunas
Speaker

Mezinárodní značka nově v českém sportu. Co ji přilákalo?

Lze spojit fastfood a sport? Jak obecně uvažuje značka KFC o sportovním partnerství? Proč si vybrala zrovna florbal a jak to celé zapadá do její komunikační strategie? A v neposlední řadě, jak toto partnerství bylo aktivováno? Společná prezentace zástupce značky a její mediální agentury, ve které ukážou, jak spojit fastfood se sportem a přesně rozklíčují, proč toto spojení dává smysl jak pro florbal, tak i pro značku KFC.

Helena Vyhnánková

Helena Vyhnánková

Marketing Manager
KFC CZ&AT
Speaker
David Frič

David Frič

Senior Business Development Manager
PHD Media
Speaker

Pohled do zákulisí největších českých sportovních tendrů

Velké překvapení. Asi tak jde popsat výsledek historických tendrů českého profesionálního fotbalu na generální partnerství celostátních soutěží a na vysílací práva. Očekával někdo, že se LFA podaří získat miliardy? Zda měla LFA takto vysoká očekávání a co je tajemstvím rekordního úspěchu uslyšíme od těch, kteří výběrová řízení vedli. Měly by tuto cestu opakovat i jiné české sporty a je to ukázka toho, že jsou česká marketingová a televizní práva hodnotnější, než se dosud zdálo?

Daniel Hajný

Daniel Hajný

Obchodní a marketingový ředitel
LFA
Speaker
Petr Graca

Petr Graca

Senior Managing Associate
Deloitte Legal
Speaker
Ondřej Chmela

Ondřej Chmela

Senior Managing Associate
Deloitte Legal
Speaker
Ondřej Škvor

Ondřej Škvor

Moderátor

Nové cesty monetizace sportovního obsahu

Tvorba obsahu je pro české sportovní organizace spojena prakticky jen se sociálními sítěmi. S rozvojem VOD platforem se ale objevují nové cesty, kterými může český sport monetizovat své duševní vlastnictví. Jak těžké je se pustit do filmového či seriálového projektu? Jak vytvořit produkt, který je získá pozornost? Kde tam je finanční příjem? A jak to celé financovat? I o tom se budou v diskuzi bavit šéf a majitel největšího filmového distributora, spolumajitel sportovního média a zástupci největší televizní skupiny v Česku.

Martin Palán

Martin Palán

Majitel a generální ředitel
Bontonfilm
Speaker
Dušan Mendel

Dušan Mendel

Head of Sport
TV Nova
Speaker
František Suchan

František Suchan

Chief Editor
Bez frází
Speaker
Tereza Kubíčková

Tereza Kubíčková

Moderátor

Proč se pořádání velkých sportovních akcí (většinou) nevyplatí?

S každou významnou sportovní akcí přicházejí sliby velkých diváckých návštěv a celosvětového pokrytí. Často se však stává, že realita trochu pokulhává a vedou se diskuze o tom, jaký je skutečný přínos těchto akcí. Proč některé sportovní akce uspějí, zatímco jiné jsou odsouzeny k neúspěchu? Chris se podílel na měření přes 40 velkých sportovních eventů na 3 kontinentech a patří k největším světovým expertům v tomto oboru. Ve své prezentaci bude mluvit o kritických faktorech ovlivňující úspěch sportovní akce ve fázi plánování, realizace a následné evaluace.

Krzysztof Kropielnicki

Krzysztof Kropielnicki

Sport Industry Consultant
Quantum Consultancy
Speaker

Jak nastartovat komerční růst u regionálního klubu?

Dlouhodobě nejvyšší návštěvy v lize a počet prodaných permanentek, které by jim mohl závidět i leckterý fotbalový klub. Opavský basketbal vyhrál v předloňské sezóně vytoužený mistrovský titul a svého úspěchu, společně s účastí v evropských pohárech, využil jako spouštěč profesionalizace organizace a byznysového rozvoje. Proč se klub rozhodl nespoléhat se jen na dotace a začal rozvíjet B2B a B2C aktivity? Proč se sport nemá podbízet pod cenou? Prezentace šéfa opavského basketbalu s velkými byznysovými zkušenostmi.

Radim Vysocký

Radim Vysocký

Ředitel a předseda představenstva
BK Opava
Speaker

Turbulentní rok ve sportovních médiích - co to znamená pro český sport?

Máloco se mění tak rychle jako svět médií. O českém sportovně-mediálním trhu to v uplynulém roce platilo dvojnásob. Velké televizní tendry, nové televizní kanály, obrovský nárůst nových placených formátů jako podcasty, nová televizní studia, ale také spousta mediálně vděčných sportovních akcí. Proto jsme si i letos pozvali ke každoročně velmi populární debatě zástupce největších českých sportovních médií. Ti nabídnou svůj pohled na aktuální dění a své rady pro sportovní organizace a značky, které se chtějí prostřednictvím médií prezentovat.

Marek Kindernay

Marek Kindernay

Executive Director
O2 TV
Speaker
Lukáš Tomek

Lukáš Tomek

Šéfredaktor
Deník Sport + iSport.cz
Speaker
Dušan Mendel

Dušan Mendel

Head of Sport
TV Nova
Speaker
Jiří Ponikelský

Jiří Ponikelský

Výkonný ředitel
ČT sport
Speaker
Tomáš Janča

Tomáš Janča

Moderátor
Vilém Franěk

Vilém Franěk

Moderátor

Jak dostávat do Česka velké sportovní akce?

V některých sportech se Češi dokázali dostat téměř až na vrchol. Nikoliv sportovní, ale tam, kde se rozhoduje. Co to znamená pro český sport?  Lze tak získat pořadatelství vrcholných sportovních akcí do ČR? Pohled dvou lidí ze světového vedení svých sportů, společně se šéfem českého sportu, který nastavuje systém podpory celého sportu včetně významných akcí. Chce ČR pořádat velké akce v ČR a jaký je způsob jejich podpory?

Ondřej Šebek

Ondřej Šebek

Předseda
Národní sportovní agentura
Speaker
Kamil Novák

Kamil Novák

Generální sekretář
FIBA
Speaker
Gabriel Waage

Gabriel Waage

Prezident
Evropská softballová asociace
Speaker
Filip Šuman

Filip Šuman

Moderátor

Za hranice hřiště: Jak SK Slavia Praha formuje budoucnost společenské odpovědnosti

Proč by se měl fotbalový klub angažovat ve své komunitě a zajímat o udržitelnost? Michaela Schejbalová, ředitelka CSR ve Slavii, vás provede zákulisím klíčových projektů a iniciativ, které mají skutečný dopad na fanoušky, hráče i širší společnost. Prostřednictvím konkrétních případových studií se dozvíte, jak tyto aktivity přispívají k pozitivní změně nejen uvnitř klubu, ale i v jeho okolí. Součástí bude také diskuze o výzvách, kterým klub čelil, a o plánech do budoucna, které posouvají Slavii k ještě většímu společenskému vlivu. Tato prezentace je příležitostí nahlédnout do inovativního přístupu k CSR, který inspiruje a motivuje k akci.

Vilém Kunz

Vilém Kunz

Strategický poradce pro oblast CSR
SK Slavia Praha
Speaker

Road Classics: Jak vytvořit nový sportovní projekt a zvednout ze sedla cyklisty i partnery?

Monumenty, kafe a koláč, švih. Proč? Pojďte se podívat do kuchyně agentury Raul! a projektu Road Classics, který posouvá hranice tuzemské silniční cyklistiky a vnímání sportovního marketingu na nový level! O tom, jak celý projekt vznikal, o překážkách a jejich řešení, o inovativním přístupu při práci s účastníky nebo o zapojení známých značek. Svezte se v pelotonu inspirace a originálních myšlenek v prezentaci dvou klíčových lidí Road Classics.

Jan Hejda

Jan Hejda

Account Director
RAUL
Speaker
David Douša

David Douša

Business Development Director
RAUL
Speaker

Nové technologie měnící (nejen) sportovní média

Jaké je reálné využití AI a dalších inovací? V Livesportu díky novým technologiím publikují aktuální témata rychleji než kdokoli jiný, a navíc ve všech zemích najednou a v lokálním jazyce. Jak dokážou to, co natočí v Praze, dokážeme integrálně propojit s aktuálním rozhovorem natočeném na druhém konci světa v Brazílii do jednoho celku ve svém novém virtuálním studiu? A jak lze nabídnout ústy tenisového experta datový pohled na nadcházející bitvu Djokoviče a Alcaraze v 11 různých jazycích. A jak tohle všechno mění klasické vzorce obchodních příležitostí nejen pro mediální společnosti, ale také pro jejich partnery z řad sportovních federací, soutěží, klubů a globálních sportovních ikon?

Jakub Burian

Jakub Burian

Senior Content Editor
Livesport
Speaker
Marek Augustin

Marek Augustin

Head of Multimedia
Livesport
Speaker
Lukáš Vrkoč

Lukáš Vrkoč

Head of News
Livesport
Speaker

Jak postavit z nuly svou vlastní úspěšnou aktivační platformu

Gambrinus Cup je jeden z nejúspěšnějších komerčních projektů, které se objevily v posledních letech v českém sportu. Cíl této amatérské soutěže v šipkách přitom nebyl malý – vrátit Čechy a Češky po covidu do hospod. Sázky na šipky se vyplatila a byznysové výsledky hovoří za vše. O tom, jak se tvoří podobný projekt a v čem se mohou ostatní promotéři soutěží inspirovat promluví ve své prezentaci šéf sponzoringu Plzeňského Prazdroje, a to společně s nejlepším českým šipkařem.

Ladislav Kolář

Ladislav Kolář

National Sponsoring Manager CZ & SK
Plzeňský Prazdroj
Speaker
Karel Sedláček

Karel Sedláček

Profesionální šipkař
Speaker

Proč se velkým brandům vyplácí se spojit se sportem?

Tři značky orientující se na mládežnický sport a/nebo mladé talenty. Sazka letos odstartovala ambiciózní projekt na podporu talentovaných sportovců, Subterra je už čtvrtým rokem partnerem jedné z největších středoškolských soutěží a McDonald's je už čtvrtstoletí spojen s největším školním turnajem. Proč se rozhodly se spojit s mladším publikem? Jaké jsou výhody a nevýhody? A jak aktivují svá partnerství? Zástupci tří velkých značek z různých tržních segmentů budou diskutovat právě o tom, jakou roli hrají právě tato sportovní partnerství v jejich marketingovém mixu a jak svá partnerství aktivují.

Petr Matějovský

Petr Matějovský

Marketingový ředitel
Sazka
Speaker
Jiří Nový

Jiří Nový

Vedoucí odboru obchodní politiky
Subterra
Speaker
Tomáš Myler

Tomáš Myler

Impact Director
McDonald’s
Speaker
Tereza Kubíčková

Tereza Kubíčková

Moderátor

Generace Z - Buzzword nebo reálná věc, která ovlivňuje sportovní byznys?

Hodně se mluví o generaci Z a jejímu vztahu ke sportu, a to jak tomu aktivnímu, tak i fanouškovskému. Proč je tato generace důležitá a není to jen populární buzzword? V čem jsou jiné fanouškovské preference mladých lidí? Co čekají od sportovního zážitku? A sportují dnešní mladí skutečně méně? Šéf agentury 2Score Svatopluk Smysl zná na to odpovědi, a to i díky nedávnému výzkumu realizovaném ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos.

Svatopluk Smysl

Svatopluk Smysl

CEO
2Score
Speaker

Jak budovat a měřit sportovní značku? (workshop)

Jak růst pomocí systematického budování značky? Jak trackovat růst vaší značky a značek konkurentů? Proč pracovat se symboly značky? Tento workshop je určen stratégům, marketingovým manažerům, výkonnostním marketérům a všem dalším, kteří chtějí zasadit svá čísla do kontextu a lépe pochopit, kam směřuje nejen jejich značka, ale také kategorie a celý trh.

Hynek Špinar

Hynek Špinar

Business Development & Customer Success
Behavio
Speaker

Partneři

Jsme velmi rádi, že se následující organizace, spojením s konferencí Sport Alive, rozhodly podpořit sdílení zkušeností a know-how v českém sportu. Děkujeme!